Tehnici de design: Photoshop - Cum se infrumuseteaza o fata


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Pasul 1. Primul lucru pe care il facem la infrumusetarea unei fete este sa corectam intensitatea culorii. Se creaza un nou strat de ajustare a nivelelor (Levels adjustments layer). Scrieti in casuta ce doriti si apasati OK.
Va aparea o noua fereastra cu o Histograma in ea. 
Veti observa ca reprezentatia grafica se cade rapid inainte de sfarsit, aceasta este o indicatie ca
imaginea este intunecata. Se trage de Triunghiul alb(dedesubt de reprezentatie) pana imaginea se face mai alba.
 
 
 
 
 
 
 
 
Pasul 2. Dupa aceea, corectam sprancenele. Pentru a face asta, trebuie mai intai sa creem un strat nou, prin apasarea butonului fereastra straturilor (Layers Palette).
 
 
 
Sfat: Daca tineti apasat ALT si creeati un strat nou, va aparea o fereastra noua. 
Se poate scrie in casuta pentru nume si selecta o culoare(ex. pentru evidentiere).
 
 
 
 
 
Se continua prin selectarea uneltei Clone Stamp  si configurarea proprietatilor. Observati ca am ales o pensula diferita de cea normala.
 
Am mai selectat “Sample All Layers” pe bara de optiuni, si
astfel unealta va lua in considerare toate straturile, nu doar cel activ.
Deci chiar daca lucram pe un strat gol, ea va clona toata informatia vizibila, si asta are mai multe avantaje:
- Nu stricam imaginea originala
- Se pot corecta greselile foarte usor cu ajutorul gunei de sters
- Putem aplica efecte corectiei, fara sa implicam toata imaginea
 
 
 
 
 
Prin alegerea optiunii Aligned in bara de optiuni, punctul de referinta A, si pensula B vor fi intotdeauna la aceiasi distanta una de cealalta,ca si cand ar fi fost lipite.
 
 
 
Dati zoom pana la 300% si cu unealta de clonare selectata, tineti apasat ALT si apasati click in zona A, dupa aceea, fara ALT se apasa click pe zona B si se trage dea-lungul sagetii.
Va trebui sa repetati aceasta actiune de citeva ori pentru a obtine un rezultat. Se poate ca la sfarsit sa obtineti un tipar foarte ne -natural, dar aceasta greseala se poate corecta foarte usor cu ajutorul uneltei Healing Brush.
 
Sfat: Cea mai buna metoda de a zooma este sa selectati unealta de zoom si 
selectarea zonei in care doriti  sa zoomati.
 
 
Alternative:
- Folositi bara de status sa zoomati 
- Folositi fereastra de navigare si scrieti 300% zoom
- Apasati Ctrl si + pentru a zooma pana la 300%
 
 
Procedati la fel pentru zonele B si C, dupa care ochiul stang este terminat, si putem trece la ochiul drept, unde vom folosi aceleasi tehnici, doar ca pe un strat nou.
 
Sfat: cel mai bine ar fi sa blocati stratul cu “Spranceana stanga” pentru a evita probleme. De exempluS S-ar putea
sa vreti sa editati ceva pe un strat, si defapt sa editati pe altul, sau si mai rau, sa va dati seama 50 de pasi mai tarziu.
 
 
 
Pasul 3. Creati un nou strat, pe care il vom numi “Riduri”. Selectati unealta Healing Brush si introduceti aceste setari. Tineti apasat ALT si apasati click in zona incercuita, si procedati ca si cu unealta Clone Stamp.
 
 
 
 
 
 
Fiti atenti sa nu uitati de zona A, unde de asemenea sunt riduri, si de zona B, unde nu trebuie
sa “distrugeti” parte din ochi.
 
 
Dupa ce ati terminat, Blocati acest strat, si continuati cu pasul urmator

 
 
Pasul 4. Creati un nou strat, pe care il vom numi “Dinti”. Creati un strat de ajustare Hue/Saturation. O noua fereastra va aparea.  Setati saturatia la -100 si apasati OK. Acum imaginea este alb-negru, dar apasand Ctrl+I (invert colors/negativ).
 
 
 
 
 

Ce s-a intamplat este ca am facut masca stratului din alba neagra, iar daca este neagra. Nimic din desaturatie nu este aplicat s traturilor dedesubt.
 
 
Acum vom picta pe locurile unde vrem sa fie desaturate, adica pe dinti. Intai trebuie sa ne asiguram ca pictam cu culoarea alba,dupa aceea zoomam 400% pe dinti, selectam pensula, si ii setam diametrul la 5 pixeli.

Acum trebuie sa pictam peste dinti, dar nu si peste gingii, buze, sau pe spatiul dintre dinti. Daca ati gresit, puteti sa dati un pas inapoi prin apasarea Ctrl+Z. Intoarceti-va inapoi pe stratul de Hue/saturation cand ati terminat prim dubla-apasare a imaginii .
 
Setati Luminoziatea(Lightness) la 40% si apasati OK. Acum setati opacitatea stratului la 40% , si ati obtinut niste dinti mai albi.
 
 
Sfat: Puteti schimba culoarea stratului prin apasarea click-dreapta pe icoana de vizibilitate si selectand o culoare – Aceasta este foarte folositoare la gruparea straturilor…
 
 

 

 

Pasul 5. Acum sa cream un nou strat, “Ochi” care il vom folosi sa inalbim
si sa scoatem in evidenta ochii. Pe acest strat ump lem cu un gri 50%, prin accesarea Edit>Fill si setam Blend Mode la Soft Light.
 
 
 
 
Ati observat ca asta nu schimba nimic din imagine, si nici nu face asta, inca. Totusi, daca inalbim sau intunecam acest strat, va intuneca si el la randul lui toate straturile sub el. Aceasta tehnica este folositoare pentru ca daca gresim cu ceva, si ne dam seama mult mai tarziu, putem reface imaginea la original foarte usor.
 

Selecati unealta Dodge tool, setati Exposure la  100% si diametrul la 2 pixeli.

Zoomati pe ochi pana la 500% si pictati pe toata portiunea alba, evitand irisul sau pielea. Ca intotdeauna, blocati acest strat, si continuati cu pasul urmator.
 

Pasul 6. Acum sa ne concentram la rezolvarea problemii cu urechea stanga. Pentru acest pas avem nevoie de Clone Stamp tool.
 
 
 
In imaginea alaturata, linia A-B marcheaza lungimea urechii. Cand lucram la par este bine sa pictam lung, pentru a evita problema aparitiei unor tipare care ar putea strica toata munca facuta pana acum. Pentru a putea picta lung, trebuie sa selectam sursa uneltei undeva langa C, distanta dintre B si C fiind mai mare decat cea dintre A si B, deci putem acoperi toata urechea. Selectati unealta Clone Stamp si aplicati aceste setari:
 
 
 

Acum cu Alt apasat, apasati click undeva aproape de zona C, zoomati 200% si incepeti sa pictati urechea. Ar trebui sa o acoperiti in 3-4lovituri de pensula. Cand ati terminat, cautati dupa tipare si corectatile prin inca cateva lovituri de pensula.
Nu exista un “Tutorial” drept-inainte pentru clonarea parului, de obicei multi pasi sunt implicati. Este recomandat sa experimentati si sa folositi aceasta unealta impreuna cu altele.
 
 
 
 
Pasul 7. Creati un strat nou pe care il vom numi “ Fular”. Am putea folosi unealta Hue/Saturation si schimba culoarea, dar rezultatul nu ar arata prea frumos, din cauza formatului folosit, care este .Jpg , iar acesta nu pastreaza informatia originala pentru a mai micsora dimensiunea fisierului. Daca am fi folosit aceasta unealta, fularul ar fi aratat asa:

Nu prea frumos…Totusi, daca fisierul este de format .tiff sau .r aw am fi putut folosi aceasta tehnica.

Aici vom folosi alta tehnica. Vom crea un strat nou pe car il vom umple cu o culoare si ii vom aplica o masca ca sa nu schimbe culoarea la nimic altceva decat culoarea fularului.
Pentru inceput, vom selecta unealta EyeDropper si vom selecta din bara de setari “5 by 5 Average”. . Zoomati pana la 200% si dati click pe buza.
Dupa aceea, selectati unealta Paint Bucket si umpleti stratul fular cu culoarea pe care tocmai ati ales-o. Acum, apasand ALT, dati click pe butonul  Add Layer Mask din cutia de straturi . Acum, cu pensula, pictati fularul. Pe masura ce pictati, fularul ar trebui sa-si schimbe culoarea in cea aleasa.

Comparati cele doua tehnici:
Layer editing                                        Hue/Saturation
 
Pasul 8. Acum vom folosi unealta Crop sa modificam pozitia fetei in imagine. Acest pas face ca imaginea sa fie mai „interesanta” . Nu trebuie sa negam puterea acestei unelte. Foarte des ne permite sa corectam greseli facute cand imaginea a fost creata. Cropul nu poate numai sa mute personajul principal, dar si sa intareasca elementele existente in imagine.
 
 
 
 
Daca ne uitam la imaginea originala, ne dam seama ca nu este o compozitie prea grozava, personajul ocupand 75% din imagine, pe un fundal foarte simplu.
 
 
 
 
 
 
Acum vom imbunatatii aceasta compozitie prin urmarea regulii treimilor a fotografie. Aceasta regula imparte imaginea in 9 treimi, dreptunghiul din mijloc fiind marcat cu A, B, C si D. Veti observa ca fata este drept in centrul imaginii, iar asta duce de multe ori la o compozitie plictisitoare.
 
 
 
Prin mutarea imaginii si cropuirea ei, astfel incat sa aducem ochiul(un punct focal foarte
important in orice imagine) stang la punctul A, si sa obtinem o compozitie mult mai interesanta.
 
 
 
 
 
 
Dar de ce sa nu punem ochii mai aproape de punctul B?
- Fotografii profesionisti considera mai puternic sa lase mai mult spatiu neutru in directia in care se indreapta personajul. Sa comparam asta cu imaginea unei masini de curse in miscare. Fotograful ar vrea sa lase spatiu in fata masinii, pentru a face imaginea mai dinamica. De ce face asta imaginea mai dinamica? Pentru ca asa functioneaza creierul nostru. Daca vedem o masina in miscare, vrem sa vedem si incotro se indreapta. Este un reflex natural.
- Umbra face imaginea mai interesanta si ii adauga adancime, deci nu vrem sa facem nimic gresit cu ea. Si prin cropuire, avem tendinta sa impartim imaginea intr-o parte deschisa, iar una mai inchisa, ca si cand imaginea ar fi taiata in jumatate. Astfel de imagini sunt plictisitoare in general.
Sa luam ca exemplu fotografie de peisaj(Landscape). Plasati orizontul exact in mijloc, si comparati cu orizontul la 1/3 sau 2/3 cum gasiti la multi fotografi profesionisti. Acestia o fac cu un motiv… acela de a face compozitia, mai interesanta si placuta.
 
 
 
 
Asa ar fi aratat imaginea daca am fi pus fata in dreapta imaginii
 
Nu prea placut… arata de parca fata ar fi fost “impinsa”, si creaza tensiune, ceva ce la aceasta poza nu dorim.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Asa arata imaginea terminata. Imbunatatire drastica…

 
 
 
Ana A.

1Comentarii la "Tehnici de design: Photoshop - Cum se infrumuseteaza o fata"

  1. Andrada spune:

    Adica ai schimbat culoarea esarfei si ai dat zoom pe imagine?

Adauga Comentariu

Mesaj

Trimite